Alla inlägg under september 2012

Av Annette - 29 september 2012 22:40

Nu har toaletten fått sitt handtag och lås.
Nu är det mycket att spackla. Många skruvar är det.

Av Annette - 23 september 2012 20:33

Ännu ett golv är lagt. 


 


Vi fick möjlighet att låna en minigrävare under helgen. Och det erbjudandet kunde vi inte tacka nej till. Som jag berättat tidigare har vi haft en djungel av växten Rönnspirera som har besvärliga rötter. Nu är kampen igång!


 



När vi var klara såg det ut som om ett gäng vildsvin varit på tomten =) Men vi fick bort massor av rötter-så skönt. Men oj vad trötta vi är efter helgens arbete. Ska bli härligt att få börja utforma trädgården i vår. Nu ska vi fortsätta att jobba inne.

Av Annette - 15 september 2012 20:29

Förra veckan var det mycket tid som gick till vår husförsäljning. Äntligen är det klart! I mitten av november går flyttlasset. Så skönt. Så nu gäller att jobba på så att så mycket som möjligt blir klart.

Nu håller vi på och ska lägga golv i matrummet. Så vi har öst sågspån igen....

När vi var och besökte Mats och Linda idag fick vi besök av sju andungar. Dom kom till och med upp för trappan. Så söta!

Av Annette - 1 september 2012 20:30

Nu har jag varit igång och jobbat ett par veckor. Jag saknar verkligen när man var ledig och kunde jobba på hela dagen om man ville i huset. Nu blir det korta stunder efter jobbet och helgerna. Så nu tycker jag att det går sakta. 


Det blir ju inte bättre av att leveransen av vårt trägolv blev fel. Så där sprack planeringen. Så nu är vi lite överallt och fixar och det blir lätt rörigt. Håller tummarna att golvet kommer nästa vecka.


    Men det har hänt en bra sak sen senast jag skrev-vi har vatten och avlopp i köket!


                                


   Bänkskivan är på plats i badrummet.


  Jag har målat element.


 


Plommonträdet som inte får plats att växa uppåt på grund av den stora lönnen. 

   



Presentation


Välkommen till min blogg! Annette mitt i livet-som just nu ägnar mycket tid och tankar kring vårt husprojekt. Följ våra mot och framgångar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards